Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

fredag 7. desember 2012

Ny hageblogg

Jeg har fått det for meg at det er bra å skrive noe om alt det vi steller med i hagen. Jeg tror til og med det kan være interessant for andre interesserte å lese om vår hage. Derfor blir det blogg og ikke bare en vanlig dagbok. Så blir det jo interessant da, å se om andre fatter interesse for det vi surrer med i hagen.

Vi har en hva jeg vil kalle vanlig villahage, i Vestfold. Tomta vår er ca 1 100 kvadratmeter stor, så det er vel en grei tomt, i et boligfelt. Vi har bodd her siden 1990, og hagen har blitt til etterhvert. Vi har alltid vært interessert i hagebruk, men interessen har blitt større de siste årene. Mange av vennene våre mener nok at det har tatt av litt ekstra de par-tre siste årene. I 2009 fikk vi nemlig et lekkert drivhus som vi har mye glede av faktisk hele året. For å være helt presis, så var det kona som fikk drivhus i femtiårsgave, men vi har jo glede av det begge to. Det kommer nok blogginnlegg om både planleggingen, byggingen og bruken av drivhuset. Vi opplever at drivhuset er en skikkelig god kontaktskaper i forhold til hageinteresse. Vi prater ofte med folk om det å ha drivhus, om muligheter og begrensninger, og om hyggen ved å være i drivhuset. Det kan vel forekomme at vi prater drivhus med folk selv om de ikke er så interessert.. I så fall: unnskyld!

Jeg skal prøve å legge ut bilder fra hagen fortløpende. Akkurat nå er det vinter, i morges målte vi ni minus. I ettermiddag var det litt "bedre" med "bare" seks minus. Selv om det knapt blir mørkere enn i dag, så rakk jeg akkurat å ta noen få bilder før mørket kom snikende. De kommer her.

   Dette er et oversiktsbilde fra hagen, tatt fra sørøst

Drivhuset sett fra nord
 

Drivhuset slik man ser det fra hagen, det er skyvedører midt på langsiden

1 kommentar:

  1. Gratulerer med ny hageblogg og velkommen til hagebloggverden. Så trivelig med flere hageskapere på nett:) Flott drivhus dere har fått på plass. Blir spennende å følge deg fremover. Er ganske fersk blogger jeg også.

    SvarSlett