Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

søndag 27. januar 2013

Harrylampene er hengt opp på terrassen

Hi hi, jeg har vært på terrassen og hengt opp lyslenka med de kulørte lampene.
Det ser litt pussig ut nå på vinterstid, det kan jeg være enig i. Vi må heller forestille oss en sensommerkveld, august kanskje, det er fremdeles varmt i været, hagen er på sitt mest intense, det blomstrer over alt, amplene som henger i åpningene under glasstaket flommer over av hengepetunia. Vi sitter på terrassen sammen med gode venner med noe godt på tallerkenen og noe godt i glasset. Jeg skjønner ikke at det er mulig å klare seg uten kulørte lamper da, jeg.
Det kommer til å bli så koselig, atte. Jeg tror jeg skal prøve å få tak i sånne kinesiske rispapirlamper også. En type som jeg kan ha stearinlys i. Mange, slik at jeg kan henge dem rundt over alt i hagen ved festlige anledninger. Er det noen som har tips om hvor jeg kan få tak i noe sånt? Tenk deg det da, 40-50 rislamper hengt opp i busker og trær! Hva kan vel være bedre enn det?
Vi tar med et bilde til. Det blir et fint lys inne på terrassen med disse lampene. Men jeg tror jeg må skaffe meg et nytt objektiv (50mm sier fotografsønnen) og et stativ, så jeg kan ta bedre bilder i mørke.

En vel opplyst søndag ønskes dere alle!


4 kommentarer:

  1. Sikker på at disse lysene kommer til å glede dere både vår sommer og høst. Flott ble det.

    Har selv lys i min paviljong hele året. Dermed blir den oftere i bruk.

    Hilsen Tove Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Tove Kristin. Godt med noen som forstår en prøvet mann... Mange fine lys/lykte-bilder på bloggen din også.

      Slett
  2. Hei!

    Flotte lys! Jeg har sett etter slike lenge - hvor har du kjøpt dem..?

    Vennlig hislen
    Kenneth

    SvarSlett
  3. Hei Kenneth. Jeg kjøpte dem på Design Belysning, men er usikker på om de fremdeles har dem. Men sjekk hjemmesiden deres, de har mye fint (lyslenker).

    SvarSlett