Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

lørdag 26. januar 2013

Kulørte lamper på terrassen, er det Harry?

Dette er den overbygde terrassen
Her under taket vil jeg ha kulørte lamper
      Vi har en overbygget terrasse. Den gjorde vi ferdig siste år. Vi holder vel fremdeles på med den prosessen det er å innrede den. Vi har de terrassemøblene vi hadde fra før, vi har liksom ikke lyst til å kvitte oss med dem så lenge de fungerer. Ellers så har vi noen ampler med blomster som henger i åpningene (ikke nå da, det er jo vinter). Når vi har gjester sommerstid sitter vi gjerne på terrassen. For å pynte opp på terrassen har jeg anskaffet en 14 meter lang lysslynge med kulørte lyspærer. Den lysslyngen er sakens kjerne. Jeg synes den er kjempefin. Mottagelsen fra fruen og husets datter var imidlertid ikke like entusiastisk. Mor og datter er verdens snilleste og mest tålmodige mennesker, og denne gangen trodde jeg kanskje at jeg hadde klart å målbinde dem. Datteren utviste for eksempel stor høflighet da hun avholdt seg fra å kommentere anskaffelsen. Hun var helt tyst, faktisk, selv om den famøse lyslslynga hang på veggen midt i stua. Jeg vet at dette var vanskelig for henne, da hun er en svært spontan person. Men, men.. etterhvert som det ble åpnet for kommentarer kom det vel fram at de begge kanskje heller mot at denne lysslyngen ikke er det stiligste de har sett. Og ja, fra fruen falt det ord, harde ord, som Harry, bad taste og lignende Jeg argumenterte med at jeg mente å ha sett en snutt av en lignende lysslynge på "Entligen hemma", men datteren repliserte raskt at jeg måtte ta feil av "Entligen hemma" og "Ullared". Men etter at det første sjokket hadde lagt seg kan man vel si at latteren satt løst.
Prøveopphenging i stua, mørkt ute
Prøveopphenging i stua, lyst ute
Her kan du se hvordan den ser ut i stua, altså en prøveopphenging. Hvis det snart slutter å være så gudsjammerlig kaldt, skal jeg prøve å henge den opp ute på terrassen. Da satser jeg på å ha lampene tent hele tiden, alltid. Fruen sier at vi risikerer at folk kommer til å komme inn i hagen, sette seg på terrassen og be om menyen... Det blir så fint, atte! Flere poster om de kulørte lampene kommer til en dataskjerm nær deg.



 En fortsatt god dag til alle!

2 kommentarer:

  1. Må nok skuffe deg med at jeg støtter kone og datter:-(

    Brita

    SvarSlett
    Svar
    1. Det går helt fint, Brita. Jeg tror det blir kjempefint, tenk deg sensommer, blomstene i amplene i full flor, blomster i krukker og vaser, gode venner, god mat og drikke, det må bare bli en stor suksess. Og de kulørte blir prikken over i-en!

      Slett