Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

onsdag 16. januar 2013

Rim på drivhuset

Jeg innrømmer med en eneste gang at jeg ikke er glad i kulde. Jeg tror ikke egentlig jeg er skapt for noe særlig mer enn 7-8 kuldegrader. Kanskje det er alderen? De fleste jeg kjenner foretrekker ti minus og klarvær framfor nullføre på vinteren. Dem om det, jeg liker meg bedre på plussiden selv om kalenderen viser januar.

Allikevel er ikke kulda helt uten fordeler, se bare på disse bildene som jeg har tatt av (glasset på) drivhuset.



 Det er jo ganske fint, ikke sant? Det får være trøsten i en ellers kald og mørk tid. Sammen med forventningen om en ny sesong i hagen, selvsagt.
 Jeg ser flere som har tanker om at hagen skal være brukendes eller i alle fall presentabel også om vinteren. Det ønsker jeg at vår hage skal være også. Ikke at jeg mener vi skal vasse rundt i hagen når det er høy snø, men jeg har ofte ønsket meg at det kunne gå an å gjøre ting i hagen selv om det er vinter. Anleggsarbeider, for eksempel. Tenk så fint det hadde vært om det ikke var så kaldt, slik at det hadde godt an å pusle med å anlegge bed i sørveggen, lage kompostbinger eller andre prosjekter man måtte ha. Det går jo ikke det, når det er bunnfrosset og is over alt.


 
Sutring, sier du? Nææsj, synes du det?
 
Okei, da. Det er så fint ute atte.
 
 
Ha en fortsatt fin kald dag alle sammen!

4 kommentarer:

  1. Flott rimfrost på drivhusglasset Bjarne!
    Jeg er enig. Jeg er heller ikke så veldig glad i vinterkulda! Vinteren hadde vært grei den- om den hadde vært over i Januar ;-)
    Ha en riktig fin dag.
    Stein

    SvarSlett
  2. Nå går det mot våren, gutter - blitt lengre dager alt. Snart varmer sola, så nyt rimfrosten så lenge. ;) Fine bilder er det i hvertfall. Onsdagshilsen fra Anne Kari

    SvarSlett
  3. Heilt enig...likar ikkje denne kalde vinteren. Men utrulig kor mykje flotte motiv den lagar både av rimfrost på vindauge og snøkrystallar som blinkar i sola. Vakkert er det sjølv om eg likar best varmen.

    Ha ein fin morgondag.

    SvarSlett