Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

mandag 11. februar 2013

Flotte valmuer, 'a gitt!

Tour de France 2012, vi var med. Nesten, vi så på at de syklet.
 

 
Både fruen og jeg er interessert i sykling, og mang en time er tilbragt foran tv-en for å følge sykkelritt (det med tv-titting gjelder bare meg, da. Fruen har stort sett mer fornuftige gjøremål. Hun har ikke så lang ferie som meg heller hun, stakkar). Ved et par anledninger har vi lagt deler av ferien til Frankrike slik at vi kan se en etappe eller to i Tour de France. Det er et festlig arrangement med mye greier i tillegg til selve syklingen. For vårt vedkommende betyr det gjerne å campe et sted i et par dager før rittet passerer. Et år var vi langt oppe i Alpene, flere dager før rittet passerte, og kunne observere et rikt folkeliv. Det er nesten sånn at sykling i Frankrike er det samme som skigåing her hjemme. Voksne folk, gjerne par, i matchende sykkeldrakter, i fint driv oppover de værste bakkene!
 
Vi har foreløpig holdt oss til tursykling på vanlige tursykler når vi har vært nedover. Det kan henge sammen med hvordan undertegnede ser ut i sykkeltøy. Jeg pleier å beskrive det som at før (når jeg var i skikkelig god form) så jeg ut som en dårlig stappa pølse i sykkeldrakt. Nå ser jeg ut som en skikkelig godt stappa pølse...
 
Det er et syn vi ikke ønsker å utsette det franske sykkelpublikumet for, og derfor satser vi på den litt mer sedate turvarianten. Da får vi tid til å stoppe nesten hver gang vi ser noe interessant, som for eksempel denne veikanten som vi kom over når vi syklet gjennom bondelandet rett utenfor Wimereux nær Boulogne-sur-mer nord i Frankrike. Maken til flotte røde valmuer skulle du aldri sett!
 
En god uke ønskes dere alle!

18 kommentarer:

  1. En fantastisk flott veikant.
    Jeg er også en ivrig seer av TdF. Mye på grunn av alle flotte naturbildene og de flinke kommentatorene. Her får en både sykkelhistorie og historie fra stedene som løpet går gjennom.
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  2. Ja TdF er gøy - var i alpene, men der var det ikke mye valmuer! :) Får nyte dine. Ha en flott uke.

    SvarSlett
  3. Hei Elsa og Anne Kari
    TdF er stort, folkelivet er akkurat som vi ser på TV. Men sportslig sett er det bedre å se det på TV enn å være der. Det beste er å sykle en lang tur selv, på formiddagen, og så se TV-sendingen på ettermiddagen!

    SvarSlett
  4. Fantastisk flott bilde. TdF er innmari spennende. En fin tid med hage og sykkel. Hilsen Anne

    SvarSlett
  5. Dette bildet vil jeg stemme på. Sier det en gang til: Et fantastisk flott bilde. Hell og lykke!

    SvarSlett
  6. Tusen takk for hyggelige kommentarer, jenter!

    SvarSlett
  7. Ikke mye kan måle seg med en veikant med ville valmuer. Er ikke så vill etter Tour de France, selv om vi har bodde i Belgia i gangavstand til Frankrike. Jeg tar valmuene, så kan du få touren som jeg synes er en uting å bli hekta på midt på sommeren. Vi har ikke så mye rødt med x-faktor ute, men inne har jeg det, men nå er det hageblogg jeg har, så da får jeg hoppe bukk over rødt. Stemmer jeg blir det nok valmuene:-)

    SvarSlett
  8. Nydelig bilde av valmuene - flott rødfarge.
    Må ha vært spennende å være tilstede i Frankrike:)

    SvarSlett
  9. For en vakker veikant!
    Lykke til:)

    SvarSlett
  10. det är en vacker blomma som lyser upp där den står.
    Ha en fin vecka och lycka till
    Kram Meta

    SvarSlett
  11. Nydelig bidrag, virkelig flott!

    SvarSlett
  12. Sikke nogle skønne valmuer du har taget billede af i Frankrig :)
    Held og lykke med konkurrencen

    SvarSlett
  13. Forstår valg av sykkelnivå veldig godt. Tror ikke TdF deltakerne har tid å studere de ville blomstene i veikanten, Hehe. Valmuehavet her er vidunderlig! Lykke til i konkurransen.

    SvarSlett
  14. Tusen tusen takk for overveldende og hyggelige kommentarer, folkens. Det gleder virkelig en fersk hageblogger!

    SvarSlett
  15. Slik en veikant skulle jeg gjerne hatt, men da må en vel flytte til Frankrike! Nydelig å ta med seg så flotte bilder og minnene er der jo!
    Lykke til!

    SvarSlett
  16. En kan jo sykle i grøfta av mindre. Vi var på felles sykkeltur i Burma og lå som en brems bakerst og tok bilder.

    SvarSlett
  17. Vilken underbar bild, och härlig färgprakt. Lycka till!

    SvarSlett