Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

torsdag 14. februar 2013

Hva er det som skjer med primulaer?

Dagens hjertesukk er som følger:

Hva er det som skjer med primulaer? Jeg kjøpte noen i blomsterbutikken, så flotte som man bare kunne ønske seg. Jeg passet til og med på på å kjøpe noen planter med flere knopper, i den tro at da ville jeg ha glede av dem lenger.

Før; klare fine farger
Men hva skjer? De flotte lilla, rosa og hvite blomstene blomstrer fort av, og det er jo greit nok. De nye blomstene som kommer fra knoppene ser helt anderledes ut. De sterke klare fargene er borte, og selve blomsten ser anderledes ut. Skyldes det at jeg behandler dem feil? Jeg har dem på kjøkkenbordet, kanskje skulle de vært satt kaldt om natten?

Etter; de skifter til og med farge

Kan det hende blomsterleverandørene gjør ett eller annet for å få dem til å oppføre seg sånn, og hva er det i så fall de gjør? Kanskje de tilsetter ett eller annet lurium, slik at fargene er klare og fine i noen dager? Er det noen som seriøst vet noe om dette, så bruk gjerne kommentarfeltet nedenfor.

Noen ganger tidligere har vi prøvd å plante primulaer ut i blomsterbedet, men med begrenset suksess. Det virker som om de nærmest muterer tilbake til en enklere form (enn den som ble solgt i blomsterbutikken).

Ha en fin, men litt fargeløs kveld..
Neida, alt godt ønskes alle blogglesere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar