Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle.

fredag 15. februar 2013

I anledning nasjonal ved-kveld på NRK2

I kveld er det nasjonal ved-kveld på NRK2. Det er et interessant fenomen, ikke sant? Endelig kommer gutta som mangler en eller flere fingre frem i rampelyset. I skrivende stund overhører jeg en diskusjon om forskjellen på en skogsøks og en kløyveøks. Det er viktig! (Faktisk! Det er det, det er ikke tilfeldig hva slags verktøy man bruker).


Her ser du et eksempel på hvordan man kan bruke ved som ren dekorasjon. Her er vedkubber festet til plater slik at de illuderer vedstabel. Ganske fint egentlig, selv om det er juks.

 Fortsatt god fredagskveld!

3 kommentarer:

  1. Vilken kul bild, jag såg inte dörren direkt, utan fick förstora bilden för att kunna se bättre.
    Ha det fint.

    SvarSlett
  2. Jeg har sett endel av programmet på Nett-TV, og skal se resten av programmet fram til midnatt når jeg har tid. Jeg syns det var interessant, selv om jeg hverken er mann eller mangler fingre. Etter at vi fikk oss hytte med stor tomt og mange furutrær, har jeg blitt mer enn middels opptatt av ved. Jeg håper på brukandes vær i vinterferien, så kan vi få ned noen trær. Programmet for påsken er fastlagt. Da er det tid for kløyving, og det er min oppgave. Riktignok må jeg ha hjelp til å løfte de største kubbene opp i kløyveren. Jeg fryder meg etterhvert som haugen av ferdigkløyvd ved vokser.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Mariann, veding er en super aktivitet! Jeg har planer om å ta et par morelltrær her hos oss, men nå i vinterferien hadde jeg tenkt å rydde litt i noen store hasselkratt. Jeg gleder meg allerede, og satser på å komme igjennom aktiviteten med alle fingrene i behold..

      Slett