Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

søndag 3. mars 2013

1000 Åpne Hager 2013

Vi har meldt oss på 1000 Åpne Hager 18. August 2013.

Jeg har skrevet tidligere på bloggen om at vi var med på dette arrangementet i 2012. Den deltagelsen ga mersmak, og nå er vi altså påmeldt i år også. Man melder seg på via Hageselskapets hjemmeside. Og la meg knytte et par kommentarer til den hjemmesiden og påmeldingen. Jeg er ikke over gjennomsnittlig kvikk på data, men den påmeldingen er ikke enkel. Jeg skriver at jeg har meldt oss på, men egentlig er jeg ikke sikker på om det er det jeg har gjort. Om jeg skulle være så heldig å ha noen som er tilknyttet Hageselskapet blant leserne, så vil jeg oppfordre til at dere tar en titt på den påmeldingen (hyggelig ment, altså).


Jeg vil også oppfordre dere, mine hagebloggervenner, til å melde dere på arrangementet. "Da får jeg ikke tid til å se de andre åpne hagene" -hører jeg deg si. Nei, det får du ikke. Men jeg er overbevist om at du slipper til i åpne hager utenom denne dagen hvis du bare spør. Dere er i alle fall hjertelig velkommen til oss, når som helst. Kontaktinformasjonen finner du på Hageselskap-siden; se om du finner den..


Kanskje man til og med skulle dra det så langt at vi skulle arrangere hagevandringer hjemme hos hverandre? Åpen for hagebloggere? En slags hagebloggertreff? Kanskje ta det litt på rundgang? Jeg kunne godt tenke meg å få besøk utenom 1000 Åpne Hager, jeg. Kanskje vi som holder til i Vestfold kunne se om vi fikk til noe? (Åpen for folk utenfor Vestfold også, da). Hvis det skulle være noen interesse for dette, så legg gjerne igjen en kommentar nedenfor.

Skjønn solfyllt søndag til samtlige!

4 kommentarer:

  1. Så hyggelig dere har meldt dere på i år også Bjarne! Jeg har stor sans for hageselskapets tiltak denne dagen! Jeg får nok nøye meg med å se på andres hager denne dagen - eller KANSKJE melde meg på 1000 trädgårdar i Sverige. Har ikke helt bestemt meg ennå, for jeg er ikke sikker på om hagen har så mye etablerte vekster å vise frem ennå- eller om noen i området vil komme :-)

    Synd det er så langt til deres hage fra Oslo!
    Uanssett. Lykke til! :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Stein. Det er bare fem kvarter fra Oslo til Åsgårdstrand, da..

      Slett
  2. Så spennende! Lykke til:)
    Jeg tror nok jeg må vente et år eller to før jeg blir komfortabel med tanken på å vise fram hagen min. Den er så uferdig enda. Men en gang... Enn så lenge får jeg prøve å hente inspirasjon fra andre den dagen.
    Det er jo et kjempefint tiltak!
    Ha en strålende søndag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk. Jeg er egentlig ikke så opptatt av om alt er på stell. Jeg har til og med planer om å ha et eller to prosjekter "under arbeid" denne dagen, jeg tenkte kanskje folk hadde moro av å se hvordan ting blir gjort også, ikke bare det ferdige resultatet. Er det en guttegreie, tro?

      Slett