Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

lørdag 2. mars 2013

Betongtryne

For noen år siden fikk jeg det for meg at det kunne være artig å lage noen nye dekorasjonselementer til heimen. Og hva var vel bedre enn å lage avstøp av trynet sitt? I betong? Jeg rigget meg til med en diger murerbøtte full av sand. Så var det bare å trykke trynet ned i sanda slik at det dannet seg et avtrykk. Helle betong i avtrykket, vente, og vips så har man den skjønneste dekorasjon til hus eller hage. 

























Jeg lagde to varianter. En som er plassert høyt oppe på en slags søyle og overvåker kjellerstua (ja! vi har oransje vegger i kjellerstua) og en som jeg hadde på utgangstrappa men som nå er degradert til et hjørne av drivhuset.


Ja ja, sånn kan det gå. Jeg har planer (ønsker/drømmer/løse tanker er det vel, egentlig) om å støpe noen egne betongheller med de vakreste og mest intrikate mønstre i småstein også. De skal brukes i hagen.

God lørdag!


5 kommentarer:

  1. Hehe, det var jo ganske artig, og jeg flirte litt ved tanken på at du stod der med hodet ned i murebøtta. Men man må jo lide litt, og det blir sjelden morsommere enn innsatsen :D

    Følger spent med på betonghelleprosjektet, har hatt lignende planer (i noen år...). God helg!

    SvarSlett
  2. Härligt! Tack för att du länkade upp till min betongsamling Bjarne! :-)

    SvarSlett
  3. Vilken rolig idé! Vill gäna veta hur fäste du betongansiktet på väggen?
    Tack och det bra!

    SvarSlett
  4. Vilken rolig idé! Vill gäna veta hur fäste du betongansiktet på väggen?
    Tack och det bra!

    SvarSlett