Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

onsdag 13. mars 2013

En liten observasjon om blogging

Jeg har lyst til å dele med dere en liten observasjon om blogging. I det daglige er jeg lærer i videregående skole, en meget interessant jobb. Jeg underviser i historie, samfunnsfag og litt norsk. En viktig bakgrunn for at jeg startet denne bloggen, var å gi meg selv skrivetrening. Det synes jeg er viktig som lærer; da blir jeg bedre i stand til å hjelpe og veilede elevene mine.

Hagebloggeren i feriemodus
Så; jeg forteller gjerne elevene at jeg har en hageblogg. Det kaller uten unntak på smil og latter! Det er tydelig at ungdom i denne aldersgruppen forbinder (all) blogging med det som vi ellers omtaler som "rosablogger" (altså jenter som skriver om og viser bilder av klær, sko og sminke).

Et fint blomsterbilde
Det er jo rent ut sagt fornøyelig! Så må jeg vise dem noen innlegg da, så de ser at det stort sett dreier seg om hagebruk. Det morsomme er jo at de liker det (eller, de sier i alle fall at de liker det...). Hvis det er riktig, så er det jo håp for ungdommen, ikke sant?

Ha en fortsatt god dag!

7 kommentarer:

  1. Haha, visst er det håp! Enten liker de hagesiden din, eller så er de høflige... Det er jo bra uansett:)
    En annen ting er at de kanskje fikk utvidet sin rosa horisont og nå innser at de ikke har bloggverdenen helt for seg selv :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har du jammen rett i. Vi velger å se fremtiden lyst i møte! Jeg er svært optimistisk på vegne av den oppvoksende slekt. Det er fullt av hardt arbeidende seriøse ungdommer i videregående skole.

      Slett
  2. Så morsomt! Bra det er håp for ungdommen:)
    Kanskje jeg også skal fortelle mine elever på ungdomsskolen at jeg har en blogg. Men vet ikke om de er like forståelsesfulle altså.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det er jo en sjanse å ta... Jeg beundrer for øvrig deg og alle andre som jobber i ungdomsskolen, det kan jo være en litt spesiell periode for enkelte ungdommer (he he). Jeg ville vist dem bloggen min om det hadde vært meg (ikkeno press, altså).

      Slett
    2. Ja, jeg tror faktisk jeg vil gjøre det om jeg finner en passende anledning. De kan ha godt av å se at ikke alle bloggere er rosablogger som viser frem 'dagens antrekk' :)

      Slett
  3. Heia Elin og Bjarne!
    Modige og gøyale lærere er noe av det viktigste vi har her i verden.
    Lykke til med blogging og elever :-)

    SvarSlett