Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

onsdag 20. mars 2013

God påske?

Jeg vet det er altfor tidlig å ønske god påske folkens, for påsken begynner jo ikke egentlig før om en ukes tid. Så det er vel bare et tegn på at jeg synes våren snart burede innfinne seg.

Jeg har truet med å poste stadige oppdateringer fra hagen. I min fantasi skulle det være innlegg preget av gradvis mer vår, flere og flere spirer i hagen, og i det hele tatt. Du skjønner hvor jeg vil hen?












Her jeg sitter nå, så uler vinden rundt hushjørnene og temperaturen er godt nede på minussiden. Altså ikke noe som minner om vår, selv om vi kan krysse av i kalenderen for vårjevndøgn.


Jeg har stukket kameraet ut av vinduet på hver side av huset, det var det jeg synes jeg kunne strekke meg til av utendørs aktivitet. Jeg fyrer i ovnen inne også, faktisk fyrer jeg så mye at det nesten begynner å bli ubehagelig varmt.



Men alt er ikke galt! I kjelleren vokser og gror det til den store gullmedalje. Her er avbildet rotselleri, knutekål, agurk av flere slag, squash og blomkarse sådd fra frø som alle ser ut til å trives. Tror ikke plantene riktig skjønner hvor ille været er ute, jeg. Jeg sier som en gammel dame jeg hørte om:

Nei nå snør det igjen, jeg trur folk er gærne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar