Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

lørdag 23. mars 2013

Nytt fra Jylland

Vi har beveget oss en snartur litt lenger nedover det jydske, til Holstebro-området hvor bloggerens mor holder hus på et lite nedlagt småbruk med sin ektemann. Der omgir de seg med et utall dyr, vi telte 2 hunder, 2 katter, til sammen 48 fugler fordelt på høner, vaktler, miniduer, finker, undulater, nymfeparakitter og sikkert noen flere, og 1 kanin. I det hele tatt. Et lite paradis, det er hva det er. Det er en stor hage rundt husene, det er kjøkkenhage, tre drivhus, hagedam med og uten småfisk og mange andre rare ting.

Påsken 2013 er jo et unntak sånn rent værmessig, så det er begrenset hva som kan vises frem av fotografiske bevis. Her kommer allikevel noen bilder.

Flotte pilekvistgjerder som romdeler i hagen
Drivhus nr 1, mest som oppholdsrom
Drivhus nr 2 er en paviljong, en annen paviljong i bakgrunnen
Drivhus nr 3 Bare til tomater
Jeg prøver meg med bilder av noen av fuglene også. Jeg har ikke stålkontroll på hva som er hva. De av mine kjære lesere som vet noe om slike ting, vet det allikevel. Så her kommer et par bilder:


Dette er høner, det skjønner jeg også
Til slutt folkens; sjekk dette her. Det er jo rett og slett en ruin. Det har jeg skjønt er noe av det råeste man kan ha i hagen. Tenk deg dette her litt fikset på, brukt som en liten hemmelig del av hagen, med noe litt spesielle greier inni, eller rett og slett bare som en lun sitteplass (den er sørvendt). Hæ? Kult? Tenk deg en urtehage inni her, og en tre meter høy replika av Michelangelos Pieta på den ene veggen!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar