Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

fredag 8. mars 2013

Overraskelse fra Malta

Sjekk denne flotte busken som vi kom over på Malta for en stund siden. Jeg vet ikke hva slags busk det er en gang, jeg. Som ivrig hageblogger burde jeg sikkert visst det. Kanskje en av leserne der ute i den store verden kan hjelpe meg?


Overraskelsen ligger vel i at jeg synes det er rart at en plante kan vokse og trives under sånne forhold. Det er godt og varmt, og OK; det regner sikkert en god del på Malta. Men denne busken står jo plassert sånn at vannet renner vekk fra rota, og hele gata er belagt med store betongheller. Rart at det går, synes jeg. Men den er fin, da!

Ha en fin fredag, folkens!

Blommig fredag

10 kommentarer:

  1. Växter slutar aldrig att förvåna mig. Rosor i Visby växer på samma sätt och jag förstår inte att de kan se så vackra ut.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvarSlett
  2. Hei Bjarne.
    Jeg regner med du mener klatreplanten på bildet? Det er i så fall en bougenvillea. De er fantastiske planter jeg er veldig glad i! Jeg har dem både i min spanske og svenske hage! I norden må vi riktignok ha dem i store pottr og ta dem innendørs om vinteren, men den er en takknemlig og lettstelt plante som klarer seg fint innomhus så lenge du gir den nok lys og vann. :-D
    Ha en fin helg!
    Stein

    SvarSlett
  3. Vackert foto! Ha en fin tid på Malta.

    SvarSlett
  4. Jag tror också det är en Bougainvillea som växer det, man kan hitta olika plantor på det mest överraskande ställen.
    Ha en underbar helg!!

    SvarSlett
  5. Jag ser på färgen och tror också på trillingblomman.
    /Anette

    SvarSlett
  6. Spelar ingen roll vad det är, men den är underbar! Skulle också helt spontant och med hög felmarginal gissa på bouganvillea. :-)

    SvarSlett
  7. Tusen takk for hyggelge innspill, folkens! Bougainvillea; ja, det høres riktig ut. God helg, alle sammen!

    SvarSlett
  8. Definitivt en Bougainvillea... det är förvånande hur de klarar sig men under stenplattorna finns hur mycket jord som helst och rötterna växer därnere och tar det den behöver... fascinerande :)

    SvarSlett
  9. Hej!
    Så vacker bild! Jag trodde först det var ett båregn, men jag tror nog också att det är en bougainvillea.
    Ha det!
    Hälsn
    AnnA

    SvarSlett