Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

lørdag 9. mars 2013

Ser du noe forskjell?

Jeg akter å oppholde mine lesere med hyppige oppdateringer fra hagen nå i noen uker framover. Det er en uke siden sist det kom utendørsbilder, så her kommer noen nye. Det som er irriterende er at det nesten ikke er forskjell, jeg synes det er like mye snø som for en uke siden. Du skal i alle fall se skikkelig nøye etter før du ser noen forskjell. Jeg stakk nesa ordentlig ned i et lite bed i sydveggen og der, der så jeg noen små spirer! Det er vel en slags løkplante, dette. Påskeliljer, tenker jeg. Her er de:


Ellers er det samme visa som forrige uke; snø og atter snø. Forresten, terrassen er fri for snø nå. Jeg gleder meg til vi kan begynne å bruke den igjen. Vi tro jo til ordentlig i fjor, og fikk bygget ny terrasse med glasstak og gode greier. Det er vi så langt veldig fornøyd med. Sånn ser det ut:











Det er godt det er noe som er positivt, for ellers kan jeg ikke se at det bares annet enn akkurat i sørveggen. Der har vi forresten en flott busk, eller det skal bli en flott busk, som fruen har fått i gave. Det er en sakhalin-beinved. Se på de fine små knoppene den har:


Et par bilder til viser vel egentlig bare at det er snø nok:


Dexter følger nøye med på været, og du kan nesten se på ham hva han synes om at våren lar vente på seg:

 "Jeg tenker jeg tar en aldri så liten tuppelur her foran ovnen, jeg. Ja."


Ha en herlig helg!

7 kommentarer:

  1. Kjekt å kikke inn i hagar eg ikkje har vore i før :) Blir kjekt å følgje deg framover.
    Her har krokusen begynt å spire såvidt det er :)

    God helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var hyggelig å høre, Marie. Ja, vi som følger med på hageblogger får jo tilfredsstillt nysgjerrigheten vår:)

      Slett
  2. Hei! Jeg ser ikke store forskjeller. Det er en stor forskjell fra din hage til min hage, hos deg vokser påskeliljenene. Her fins det ikke en spire. Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne. Jeg kan røpe at jeg måtte lete en stund før jeg fant de spirene! Fruen i huset mener det er en tulipan der også. Ellers så har vel du og jeg ganske like forutsetninger, vel? Vi holder til i Vestfold tvers over fjorden fra dere. Fortsatt god helg!

      Slett
  3. Herlig syn når de første vårblomstene stikker opp av jorda :) I disse dager er det sprettjaldt i Trøndelag, og lite som minner om vår, men lyset er jo der, og den fine sola, så våren kommer nok hit også. I mellomtiden får jeg kose meg med andres vårtegn, som din påskelilje ;) God Søndag til deg! :)

    SvarSlett
  4. I skogshagen våknet vi til -20 så jeg tror det tar litt tid før jeg ser påskeliljene her, litt bedre i eplehagen hjemme . I fjor var påsken fantastisk - vi kalte det sommerpåske - vi grillet og spiste lunsj i sola i skogshagen. Det er så stor forskjell fra år til år.

    SvarSlett
  5. Ja ja, det er kaldt idag også. Akkurat nå er det minus 7,6.. Det blir mye resirkulering på bloggen når jeg ikke har noe nytt å melde, håper det endrer seg snart.

    SvarSlett