Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

onsdag 6. mars 2013

Sikkert vårtegn

Vi har ganske mange gråspurver rundt huset. Jeg har forstått det sånn at de liker seg i nærheten av folk og gjerne lager reder under takstein og lignende steder. Nå om dagen holder de stort sett hus i ligusterhekken. Inne i hekken er de i fred for katter og andre interesserte utenforstående, og etter hva jeg kan høre så har de mange viktige ting de diskuterer. Men se på disse to her:


Jeg tror ikke jeg tar mye feil hvis jeg sier at de har noe på gang!


Tror nok det, ja!


5 kommentarer:

  1. Så fine de er :) Takk for tips om vanningssystemet i ditt forrige innlegg. Jeg er forvirra og fersk drivhuseier, så slikt settes pris på. Takk.

    SvarSlett
  2. Ja, det er et sikkert vårtegn når spurvene "har noe på gang" ;-D
    I det hele tatt merker jeg meg at det kvitres veldig mye mer utendørs enn for bare et par uker siden! Desverre får vi kaldere vær på Østlandet neste uke... men SÅ må vel våren komme for fullt!!?
    Ha en fortsatt fin dag Bjarne.
    Stein

    SvarSlett
  3. Her er det uten tvil noe på gang mellom dine fjærkledde venner! Kvitringen og flørtingen øker utenfor dag for dag! Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  4. They call them House Sparrows in English - with good reason.

    Nice post and welcome to WBW.

    Cheers

    Stewart M - Melbourne

    SvarSlett
  5. hihi, veldig søte :)
    Det er litt pussig det der med gråspurven, jeg har veldig lite av de. Det holder til en stor koloni en par hus unna, og jeg ser de jo i hagen av og til, men her hos meg er det mest pilfink gitt.

    Koselige fugler

    SvarSlett