Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

onsdag 24. april 2013

Den hvite blåveisen er plantet ut

Den hvite blåveisen som jeg fikk av en kollega har funnet veien til sitt nye hjem i vår hage. Etter at jeg la den ut på bloggen igår, fikk jeg sporenstreks svar fra flere av dere som visste beskjed om hva dette er for noe. Jeg stoler på Stein (som for øvrig har en kjempefin blogg, trykk på navnet hans så får du se) som kunne opplyse at dette sannsynligvis er Hepatica Nobilis Alba. Flott navn, ikke sant?

Her er den avbildet i sitt nye hjem
 
Og her litt mer i nærbilde
Jeg snoka litt rundt i hagen etter et passende sted å sette den. På et av de stedene som jeg anså for egnet la jeg merke til noe som så ut som gress. Gress skal ikke være i bedet tenkte jeg, og dro det opp. Da oppdaget jeg at det var festet små løker til "gresset". Prøvde å sette det pent tilbake, jeg. Og så satser jeg på at fruen ikke har tålmodighet til å lese så langt ned i blogginnlegget som dette.
 
Krysser fingrene...


3 kommentarer:

  1. En vakker liten sak det der, jeg har ikke sett sånn før.

    SvarSlett
    Svar
    1. Fin, ikke sant? Den skal visstnok spre seg ganske lett også. I så fall kommer jeg til å dele ut. Men i første omgang er det mest spennende å se om den etablerer seg greit her hos oss.

      Slett
  2. Vårplantning er og blir en risikosport. Bedene ser jo veldig fine, tomme og romslige ut akkurat nå, men merkelig nok er det jo planter nesten over alt hvor man graver?

    Håper løkene klarte seg, og at dere har en fredelig og rolig kveld i heimen. Og i morgen er det helg. :D

    SvarSlett