Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

torsdag 11. april 2013

Det ble litt ved

---av de morelltrærne som ble fjernet i går. Den er her pent (?) stablet i vedstativet.


Hvis jeg ikke husker helt feil så foreskriver Lars Mytting (han med "Hel ved") at veden skal stables med barken ned for å tørke best. Det er et råd jeg har forsøkt å følge her. Jeg vet ikke hva du mener, men jeg synes at en vedstabel er noe av det flotteste man kan ha i hagen. Trår til med ett bilde til, av akkurat den samme vedstabelen:


Like fin, den. Vi bruker litt mer enn dette av ved i løpet av en vinter. Er det ordentlig kalt, bruker vi omtrent dobbelt så mye.

Dette er hva jeg så når jeg vendte ryggen til vedstabelen:


Det snør, ja. Men det blir ikke noe av det vettu. I morgen skal fruen og jeg på hagemessen, og satser på å komme hjem fulle av inspirasjon. Du skal ikke se bort fra at det besøket vil resultere i et blogginnlegg eller to også.

Snakkas, da!

6 kommentarer:

  1. Det var en flott vedstabel! Lurer på om jeg skal komme meg på hagemesse også.

    SvarSlett
  2. Fin vedstabel! Enig med deg, de er både dekorative og hyggelige å ha i hagen. Det blir Hagemesse på lørdag for meg:)

    SvarSlett
  3. Så hyggelig at dere liker vedstabelen! Vi gleder oss til hagemessa, det blir spennende.

    SvarSlett
  4. Vedstabler er vakkert. Liker godt å se på stabler. Anne

    SvarSlett
  5. Vilken fin vedstapel!
    Vi hade en stor björk som blåste ner över tomten i höstas och flera stora björkar som behöver tas ner runtomkring huset, så snart (efter mycket jobb!) hoppas jag ha en lika fin =)
    Trevlig blogg du har! Hit återkommer jag och övar på min norska =)
    Ha det kjempefint!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar, Ellen! Bjørk er den beste veden, vet du. Det blir både vakkert og nyttig.

      Slett