Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

onsdag 3. april 2013

Det er så fint vær ute!

Været om dagen er helt supert her ved Oslofjorden! Det har inspirert meg til å rusle utenfor en liten tur for å se etter noen flere vårtegn.

Det første jeg fant var denne løkblomsten. Den har vi jo satt der selv, i en potte, men den overlever ute, da er det vår. Og greit nok, hagen er ikke akkurat i full vekst der den ligger dekket av snø. Men se på disse flotte eføybladene, de er riktignok vintergrønne, men jeg synes det ser ut som de har tatt litt ny fart for å møte den nye sommersesongen.

Her er eføyen sammen med sin samboer villvinen. Sistnevnte slapper av i vinterdvale en stund til, men bare vent, den kommer snart!

Til slutt vil jeg vise bilde fra en liten bøkehekk som vi har i hagen. Jeg synes det er så flott med de brune bladene som blir stående vinteren igjennom før de viker plassen når de nye bladene springer ut.

Ha en god dag i det fine været!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar