Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

torsdag 4. april 2013

Fint vær inne også


Det er ikke bare ute det er fint vær, takket være plantelyset er det supert vær i planterommet i kjelleren også. Jeg har vært der nede en liten tur, sammen med kameraet, og tatt noen bilder. Her kommer en liten statusrapport fra planterommet.

Først litt blomkarse. De kommer seg riktig fint, og blir nok et fint innslag i hagen. Blomkarse har jo mye som taler for seg. De er fine å se på både bladene og blomstene, og de går fint av å eta. Reine Kinderegget, altså.

Neste plante ut er prydtobakk. Den har vi ikke noe særlig erfaring med, men den skal jo ha både god lukt og fine blomster. Så den havner nok i nærheten av terrassen eller en annen sitteplass.

Her ser du ymse sorter tomater pent på geledd. Vi satser jo fremdeles på et godt utvalg av tomatsorter. Det har jeg skrevet om tidligere også.

Til slutt et bilde av hagepute. De kommer fint, men har har jeg en liten priklejobb å gjøre. Det blir spennende å se om jeg får til å flytte dem over i individuelle potter, de er så bitte små!

Ha en god dag!

4 kommentarer:

  1. Flott å se hvordan det spirer og gror hos dere! I år har jeg faktisk ikke sådd et eneste frø ennå! Jeg får se om inspirasjonen melder seg nå som våren endelig ser ut til å ha kommet! :-)
    Ha en fortsatt fin dag.
    Stein

    SvarSlett
  2. Fine småplanter, jeg er alltid imponert av flott spiring og frøsådd... Jeg er ikke så flink til det.. Satser mer på direktesåing, men da blomstrer det sent, hvis det blir noe av det....

    SvarSlett
  3. Flott å se at det gror :) Kunne du sendt meg en mail på johannes at trigger.no ? Har en hageinvitasjon til deg, men fant ikke kontaktinfo...

    SvarSlett
  4. Der var våren ! Det gjør så godt å se sånne småspirer som legger litt på seg fra dag til dag.

    Anne

    SvarSlett