Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

lørdag 13. april 2013

Hagemessa

Fruen og jeg har vært på hagemessa. For første gang, og vi må si at det var en artig, inspirerende og interessant opplevelse. Det var riktig så trivelig å rusle rundt i de tre hallene og kikke på alt det som ble budt fram for salg. Og, det var spesiellt hyggelig å kikke innom hos de hagegale og hos hageselskapet. Og så traff vi til og med gamle kjente blant utstillerne, det var veldig hyggelig. Her kommer noen bilder fra messa:

Mange som tilbyr blomster, veldig mye som var fint!

Hageredskap skal ha både kvalitet og design
Det var en egen stand med løker og knoller fra Holland. Slike boder så vi sist sommer i Amsterdam. Der hadde de også "Marijuana Starter Kit". Det hadde de ikke tatt med seg til Lillestrøm og Hagemessa.
Hvem skulle tro at disse hårete knollene gir så vakre blomster?
Garden Girl leverer flotte hageklær til damer, fruen handlet litt. (Seriøst, hun handlet bare litt.)
Ja ja, men hva med oss gutta, da?
Hvis du lurer på drivhus, er denne messa nesten et must. Her er veldig mange leverandører til stede, med alt fra de aller billigste til de aller mest kostbare. Det fine er at det går an å ta tak i dribhtsene og riste litt i dem. Gjør det, og du finner fort ut hvilke det er verdt å satse på. Bilder av drivhus? Nei, det har jeg ikke, jeg var vel for opptatt med å rugge på dem så jeg glemte å ta bilder.
Fine sitroner er kjekt å ha
Messa er åpen både lørdag og søndag, så om du bor i nærheten og kunne tenke deg en liten tur ut, så dra til Lillestrøm og gå på messa! Men du, ta med deg kaffe og matpakke. Prisene i kafeen ligner grisen.

Kos deg!

4 kommentarer:

  1. Flotte bilder! Jeg sitter i bilen på vei til hagemessa nå - gleder meg. Skal få med meg drivhusene, men glemte matpakke.

    SvarSlett
    Svar
    1. He he, det går sikkert bra, Elin! Kos deg på messa, det er virkelig mye interessant der. Mye mer enn det jeg har beskrevet.

      Slett
  2. Veldig hyggelig å hilse på deg på messa!
    Og det var kanskje like greit at de lot de "starter kit-ene" bli igjen i Holland? :P Kunne tiltrukket litt feil målgruppe til messen ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var hyggelig, Tina. Og de starter-kitene, de er det nok greiest om de holder hjemme.

      Slett