Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

fredag 12. april 2013

Hassel er fint også!

Hasselbusker kan fort ta litt overhånd, det er det sikkert fler enn meg som opplever. Men de er da fine også! Se bare på disse bildene av raklene som nå henger der og bringer bud om ny vekst.



Og så er det jo nøtter på dem, også. Vi har egentlig aldri tatt det med nøtteplukking så alvorlig. Jeg synes kanskje at de lokale hasselnøttene er litt i minste laget, men det er vel bare fordi jeg er bortskjemt tenker jeg.


Hasselnøttene er i alle fall en ressurs som det er mulig å utnytte, og som er rimelig lett tilgjengelig. Til jul, tenker jeg.

God helg!

14 kommentarer:

  1. Jeg har også hassel og jeg bruger grenene flittigt til vækst-stativer for bønner og andre klatreplanter. Men ikke de friske, for så har jeg pludselig flere buske... ;o)
    Go' helg til dig også!

    SvarSlett
  2. Flotte bilder! Jeg har en bitteliten hasselbusk som jeg en gang håper skal ha noen hasselnøtter :-)
    God helg til deg også!

    SvarSlett
  3. Hasselkjerr har jeg et sted i hagen som jeg ikke ser så godt. Naboen ser det og ymtet frampå om det ikke var på tide å redusere det litt... Jeg må visst ta meg en titt for å se hva de ser ;) Takk for påminnelsen! :)

    SvarSlett
  4. I love that first image!! The catkins are so soft looking!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you,Judy. I love your blog, nice photos!

      Slett
  5. Svar
    1. Thank you, Beth! I looked up your blog. Nice combination of gardening and books.

      Slett
  6. He he, vi har i overkant mye hassel. Her i området vokser hassel villt, sammen med rødhyll, sorthyll (ikke på vår tomt, dessverre), bjørnebær, bringebær og moreller. Må nesten begrense dem litt. Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  7. Flotte bilder, fine og se på men også plagsom for noen!
    God helg til deg og!

    SvarSlett
  8. Tusen takk for hyggelige kommentarer!

    SvarSlett
  9. Hassel det är inte dumt de. Ska nog fundera på en sån.
    Ha en fin fredag
    Önskar Meta

    SvarSlett
  10. thanx for your piece of heaven :)

    SvarSlett