Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

onsdag 10. april 2013

Her ryker tre morelltrær

Det er bra med mange forskjellige busker, trær og andre planter i hagen. Det er jo dette som utgjør selve hagen. Men noen ganger er det noen planter eller trær som er mer til ugagn enn de er til gagn. Det gjelder tre villmorelltrær som vi har like ved dukkestua. Jeg må nesten si unnskyld for den brakkeriggen som står i bakgrunnen; den er midlertidig og forsvinner til høsten.


De trærne jeg snakker om er de tre som står umiddelbart til høyre for dukkestua, for disse tre villmorelltrærne lager skygge på feil sted i hagen. Dermed har vi bestemt at de skal hugges. Da har vi håp om at plenflekken som nå ligger i evig skygge vil komme seg litt. Vi er fremdeles der at vi gjerne vil ha en del gressplen i hagen, vi. Derfor, altså.


Selve trefellingen besørges av en Ungdomsbedrift fra skolen hvor jeg jobber. Avtalen denne gangen er at de skal felle trærne, kjøre bort kvist, kappe, klyve, og levere veden i en haug på gårdsplassen. Fin ordning, og billig.

Nå har jo ikke jeg anledning til å stå å se på at de gjør jobben, så det har jeg ikke noe bilde av. Men, når jeg kom hjem igjen var det bare litt sagflis på plenen (og tre stubber) som vitnet om at noe hadde skjedd.


Jeg legger med et bilde til fra hagen også, slik at du kan følge med på hvordan det går med snøsmeltingen (det vet jeg jo at du er veeeldig interessert i..).

Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Finnes det noe som er mer spennende enn smeltende snø om dagen? Det er det første jeg ser etter om morgenen når jeg står opp, og når jeg kommer hjem fra jobb og før jeg går og legger meg..

    Du har mer bar plen enn jeg har - det er litt urettferdig..

    SvarSlett