Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

søndag 21. april 2013

Naboens thuja er skamklippet

Jeg har beskjeftiget meg med å skamklippe naboens thuja. Den står helt i grensen, og jeg regner det som henger over grensen inn til oss som mitt. Så det blir klippet. Nå er det ikke skamklipping for skamklippingens skyld, da. Som du kan se av bildet så har jeg satt opp et armeringsnett der det er klippet mest. Der vil vi plante blomstererter, sukkererter og andre klatreplanter. De skal klatre på nettet. De er mye finere enn thuja.


Sånn ble det. Hele området til høyre for armeringsnettet skal jo bli kjøkkenhage, så tanken er at denne anordningen skal danne en vegg i kjøkkenhagen. Thujavegg er ikke fint nok, derfor blir det ertevegg i stedet.

Blir det fint? -Ja, da!

4 kommentarer:

  1. Men Thujaen kommer jo igen, så du skal på den igen til efteråret...!
    Men en god idé ellers :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja da, den må holdes i ørene hele tiden. Vi gleder oss til ertene blomstrer, det blir spennende.

      Slett
  2. Herlig!! Vekk med thujaen og frem med ertene:-)

    SvarSlett
  3. thujaens røtter kommer til og ta livet av ertene dine.

    SvarSlett