Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

fredag 26. april 2013

Noen gule

Noen gule og knoppene til en hvit, kunne også passet som tittel på dette innlegget. Jeg har vært en liten tur ute med kameraet og tatt bilder av disse gule blomstene i hagen.





Alle disse er jo det som jeg med min begrensede viten kaller for påskeliljer, eller når jeg synes jeg er ordentlig avansert; narsisser. Men hva er det egentlig som er fellesbetegnelsen på disse blomstene? Det er narsisser, er det ikke?

Denne vet jeg hva heter, for det er hvitveis. Men bare knopper hos oss idag, kanskje de blomstrer imorgen? Klarer du å få øye på dem?


Vi venter i spenning.

3 kommentarer:

  1. Åh, så herlige løkblomster. Disse skinner som sola!

    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  2. Deilig med vårtegn, er det ikke? :) Jeg har forøvrig utfordret deg til å bli med på Moseplassen.no sin utfordring til oss hagebloggere. Vi skal jobbe litt for humla i våres. Det er selvfølgelig helt frivillig, men håper du vil være med. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vil gjerne være med å jobbe for humla, Anne Kari. Jeg hadde et lite blogginnlegg om ei humle her om dagen. Hva består utfordringen i?

      Slett