Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

fredag 26. april 2013

Oppussingsobjekt?

Noen ganger når jeg surrer rundt i nærområdet her, så tenker jeg på hvordan det ville vært å etablere en helt ny hage. Og, noen andre ganger, når jeg kommer forbi dette gamle drivhuset, så tenker jeg på hvordan det ville være å restaurere dette og hele denne lille gården som hører til.


Jeg er nok glad for at jeg ikke er altfor spontan, for et slikt prosjekt ville være en enorm oppgave. Jeg har gått forbi dette stedet menge ganger, og aldri sett folk der. I dag tok jeg sjansen og gikk opp i gården for å snike meg til et par bilder. Og trur du ikke det kom en bil med en dame rundt hjørnet... Jeg ble høflig anmodet om å forlate området. Veloppdragen som jeg er, så gjorde jeg naturligvis det.


Men, jeg rakk jo å ta et par bilder da. Det kan vel ikke være ulovlig, vel. Alt tyder på at dette har vært drevet profesjonellt på ett eller annet tidspunkt, men jeg har ikke noe kunnskaper om stedet. Det er heller ikke poenget med dette innlegget. Jeg er bare glad jeg ikke skal i gang med å restaurere det.


Men det hadde vært artig, da? "Nei, nei, nei" hører jeg meg selv tenke. "Det parkeringsskiltet gjelder for deg."

Ingen parkering

4 kommentarer:

  1. Hei Bjarne.
    Ja, det er nok litt av et prosjekt å skulle fikse opp en slik gård og drivhus! Det vil nok dessuten koste "skjorta", så det måtte nok en skikkelig ildsjel til for å ta fatt på et slikt prosjekt!
    Inni det drivhuset ser det jo ut som - i alle fall en stor vinranke har taklet årene i ensomhet veldig bra!? Kanskje du kunne snakke med eierne om å få kjøpe slike planter for en rimelig sum..? ;-)
    Ha en fortsatt fin dag.
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Stein, jeg får egentlig bare være glad det ikke er mitt navn på skjøtet for denne eiendommen. Jeg har jo gått forbi der i 30 år, og de siste ti-tolv åra har forfallet aksellerert.
      Det så ut som en drueranke, ja. Vi har faktisk allerede en pinot noir i hagen. Den kommer fra den gården rett ved oss som gjorde et forsøk for noen år siden på å lage vin; de kalte den for Munch-vin. Vår drueranke gir (foreløpig) ikke noe avling å snakke om.
      God helg!

      Slett
  2. Må bare si God Helg, Det er nok for sent der i gården.

    Hilsen Tove Kristin

    SvarSlett
  3. Der ligger en drøm gemt i de gamle ruiner ;-)
    Jeg ville kaste mig over det med det samme, det kunne blive skønt!
    God søndag!

    SvarSlett