Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

tirsdag 23. april 2013

Se hva jeg har fått

Se hva jeg har fått av en kollega. Han kaller den for hvit blåveis. Er det riktig navn, eller heter den noe annet? Han har den i hagen sin, så jeg regner med at det er greit å flytte på dem.

 
Ha en fortsatt god tirsdag!

7 kommentarer:

  1. Så flott den var! Det må jeg si var generøst av kollegaen din.
    Ja, jeg tror nok at det er en Hepatica Nobilis Alba, eller hvit blåveis på norsk ;-)
    Jeg har mange ganger flyttet på mine vanlige hepatica nobilis på denne tiden av våren- så det går nok aldeles storartet :-)
    Ha en fortsatt fin dag!
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentar, Stein, det var nyttig. Og du har jo helt rett i at jeg har en raus kollega. En fortsatt fin tirsdag til deg også.

      Slett
  2. Hei! Du spurte om tips om hvor du kan kjøpe løk. Jeg har noen venner som bestiller mange løk fra Holland hver høst. Jeg leverer en bestillingsliste til dem. For ca 1400 løk betalte jeg 2200 kr og det er ikke akkurat dyrt. Det kan nok være en fordel å være flere, så en kan dele på frakt og toll. Se www.jubholland.nl
    Nydelig blåveis. Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hm, det var interessant, Anne. Jeg tar en titt på nettsiden, og så håper jeg vi kan snakkes om dette senere i år. Takk skal du ha!

      Slett
  3. Så hyggelig få en så flott plante da. Skikkelig lekker var den :-)

    SvarSlett
  4. Fin hvit utgave av blåveisen. Den skal nok trives. Jeg "henter" blåveis ute i skogen og de vokser og gror i hagen min. Lykke til!

    SvarSlett
  5. Ja, artig med blåveis. Vi har littegrann hvitveis og liljekonvall også, de er så fine om våren.

    SvarSlett