Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

mandag 29. april 2013

Søndag i hagen

Da er man innendørs igjen etter en lang og fin dag i hagen. Dermed kommer det rapport. Du kjære bloggleser kan forhåpentligvis tilgi at jeg er nokså detaljert om progresjonen i hagens ulike prosjekter.


Vi begynner med et bilde av hvitløk. Den kommer velfig fint. Ellers går det framover med etablering av gangveier i kjøkkenhagen. Jeg ble ferdig med å fjerne torva på to av tre veistumper i helga. Det er jeg faktisk veldig godt fornøyd med.


Her er et (skjeldent) bilde av hagebloggeren der han nokså blid og fornøyd gyver løs på torva. Vi snakket om det fruen og jeg, og vi var etter en kort diskusjon enige om at vi hadde all grunn til å være fornøyd med egen innsats.


Dette er dagens veistump. Fruen, som også er meget virkelysten, har fortsatt med spavending og preparering til grønnsaksesongen. Hun har forberedt et område for gulrøtter, dyp jord blandet med sand, og fri for stein. Det blir spennende, for gulrøtter har vi egentlig aldri fått til. Blir det noe størrelse på dem skal jeg lage klarinetter av alle sammen.

Ha en god uke, alle sammen!

1 kommentar:

  1. Så deilig å få jobbet i hagen.
    Her hos oss regner vi helt vekk og deler av hagen har blitt undervannshage. Ikke det beste for løkene.

    Lykke til med hage prosjektene!!

    SvarSlett