Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

torsdag 18. april 2013

Staudebedet

Staudebedet er snart klart for våronna. Sånn ser det ut idag:


Det blir vel å ta et røsk og fjerne restene etter fjorårets herligheter, tenker jeg. Her ser du et bilde av hvordan det blir utpå sommeren.

Nei, det bildet gi ikke så godt inntrykk av bedet. Men det var det eneste jeg fant... Vi har mye forskjellig i det bedet, det er storhjelm, peon, asters, iriser, bergknapp, astilber, valmuer, en og annen løk (tulipan og keiserkrone), allium, skvallerkål, brennenesle, prydgress, kattehale og sikkert mange flere som jeg ikke kommer på nå. I løpet av sommeren blomstrer det mye, men uten særlig plan. Men vi er veldig glade i det bedet, da.

God ettermiddag!

4 kommentarer:

  1. Klør etter å komme i gang og røske vekk rusk og rask i staudebeda her også. Satser på soool i helga!
    Beit meg merke i plenen din, Bjarne. Snakk om prydplen! Ikke møe måsa og løvetann der i gården ser jeg. Åssen får du det til?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tja det kan du lure på , Elisabeth. Jeg kan røpe at selv om det ser lekkert ut på bildet så er dette faktisk overveiende mose. Men mose er fint, det. Grønt og fint, og behagelig å gå på.

      Slett
  2. For en nydelig sommerhage dere har. Jeg likte godt den lille sitteplassen ved siden av lekestua og under trærne.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Elin.. Det er jo de trærne vi akkurat har fellt, da.. Vi satser på at det blir fint allikevel. Jeg har for øvrig noen vage planer om en liten sitteplass rett til venstre for dukkestua. Vi får se hva det blir til.

      Slett