Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

fredag 19. april 2013

Tørrebedet

Tørrebedet er det bedet som vi planlegger i sørveggen av huset det, da. Det navnet fant jeg på akkurat nå. Ganske fornøyd med det navnet, egentlig. Det blir jo tørt der enten vi vil eller ikke. Det siste vi har snakket om er å lage et bed hvor store deler er dekket av sedum-matter, det tror vi kan bli fint. Vi beholder bedet midt på veggen som en del av det nye bedet. Sedummatter på hver side, med slike små luringer som disse innimellom:

Vi diskuterer hva slags avgrensing det skal være mot plenen også. Jeg holder en knapp på lave granittkanter. Det har vi flere andre steder i hagen, og jeg liker dem. Fruen er nok ikke like sikker på granitt som jeg er, hun synes det blir litt for hardt og "laina".

Her har jeg lagt ut et tau for å se på en mulig form på bedet. Kanskje det blir sånn, eller kanskje det blir helt anderledes. Den som lever får se.

Den som lever, får se!

3 kommentarer:

  1. Sedum høres ut som en god ide i sørbeddet. Jeg har også noen ganske 'bakte' deler av hagen som kunne trenge den type beplanting - så jeg følger utviklingen med interesse :))

    SvarSlett
  2. Skal bli spennende å følge med på hva resultatet blir....

    Selv har jeg noen blomsterkrukker med fat for vanning, på den tørreste siden av huset, også spinges det med vann.
    Men det blir liksom ikke så stabilt som med et bed.

    God helg

    Hilsen Tove Kristin

    SvarSlett
  3. Ja, det blir spennende. Sånn som det er nå blir det liksom ikke til noe, det er bare helt tørt der inne ved veggen.

    SvarSlett