Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

søndag 14. april 2013

Utvandring til drivhuset

Her om dagen meldte jeg at noen få planter hadde flyttet ut i drivhuset. I går var det rene folkevandringen. Fruen har styra og ordna der ute mesteparten av dagen. Her ser du fruen inni drivhuset sitt. Hun holder på med sitt og later som ingen ting, mens Dexter har et våkent øye på det som foregår utenfor.


Alle som kjenner oss IRL (hi hi; "IRL") vet at jeg har verdens beste kone, og er sikkert ikke overrasket over at hun har ting på stell. Her er bilder av hvordan det ser ut inne i drivhuset sett fra hagebloggerens godstol (ja, jeg satt på rævva i stolen og tok bildene).











I forgrunnen ser du de to sitrustrærne våre (småtrær..). De har som du vet klart seg flott gjennom vinteren i dukkestua. Jeg synes det er så artig med sitrus at de har både blomster og frukt samtidig, eller blomsterknopper og fruktkart i vårt tilfelle.

Vi har flere ting på gang også, her ser du bilde av årets setteløk. Det drøyer forhåpentligvis ikke så altfor lenge før de kommer i jorda. Hvitløken som vi satt i høst, kommer nå.

Vi tar med en blomst til slutt, det er denne flotte hortensiaen. Den har vi ikke drevet fram selv, den har vi fått.

Nei, forresten, jeg her lyst til å vise deg noen tomater og noen agurker også. De kommer riktig så fint. Og så snakker jeg ikke engang om alt det vi har sådd idag og de siste dagene, det får jeg komme tilbake til siden.


Vi sees snart!

2 kommentarer:

  1. Så herlig med drivhus - kjenner jeg blir litt grønn inni meg ;) Kanskje jeg får anskaffet drivhus en dag jeg også?

    SvarSlett
  2. Drivhus kan anbefales! Kom gjerne til oss for å se, det er alltid hyggelig med besøk fra andre hageinteresserte.

    SvarSlett