Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

søndag 21. april 2013

Våronna er igang


Irisen blomstrer endelig, og det er med glede jeg meddeler at våronna i kjøkkenhagen er igang. Det er fruen som står for det fysiske arbeidet, og hun har styra og ordna noe alvorlig med spavending og rydding.

Hun har lagt ned mye arbeid i denne kjøkkenhagen opp gjennom alle de åra vi har bodd her (siden 1990), så kjøkkenhagen begynner å bli veldig bra. I denne omgang ble det altså spavending, og innblanding av hønsegjødsel. Vi dyrker tomater i bøtter (i drivhuset) og denne jorda blir skiftet ut hvert år. Men vi kaster selvsagt ikke den "gamle" jorda, den blir blandet ned i kjøkkenhagen. Fruen var i det hele tatt utrettelig i sitt arbeid idag, mens jeg for det meste svima rundt med kameraet. Så her kommer et par bilder til:




Det blir så fint, atte!

4 kommentarer:

  1. Så deilig å være i gang. Reticulataene er nydelige - jeg venter fremdeles på dem her. De er jo verd å vente på.
    Jeg håper du skriver mer om kjøkkenhaven. En etablert og gjennomarbeidet kjøkkenhavedrift kan bli lærerik for en nybegynner på feltet :-)
    Go' søndag i finværet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Maria. Joda, det blir nok mer om kjøkkenhagen etterhvert som ting skjer der. Riktig god søndag til deg også!

      Slett
  2. Flink, hun kona di! I tillegg har hun fått klemt inn en marsj også, veit jeg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er helt riktig, Hanne. Jeg har verdens fineste og flinkeste kone!

      Slett