Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

onsdag 29. mai 2013

Buskene blomstrer, og minnene strømmer på

Vi følger med på hva som blomstrer av busker og trær, ikke sant? I dag har turen kommet til syrin og rødhyll.


Syrinen er nok min favoritt i hagen. Den duften er det ingenting som slår, og hver gang jeg går forbi en syrin og kjenner lukten så setter det i gang en masse gamle minner fra barndommen og ungdommen (jada, jeg vet du synes at jeg fremdeles er ung..). Jeg har ofte minner som er knyttet til lukt, eller som vekkes til live av luktinntrykk. For eksempel lukten av nyperoser ispedd et snev av tjære; det minner meg om somrene på brygga og stranda i Åsgårdstrand. Har du også sånne opplevelser? Skriv gjerne om dem i kommentarfeltet!

Neste mann ut er rødhyll. Den er sant å si ikke min favoritt, men den har jo sin sjarm den også. Sånn ser blomstene ut:


Til slutt tar vi med et bilde av syrinen med forsytia i bakgrunnen.


Ha en minnerik dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar