Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

tirsdag 14. mai 2013

Det var de kulørte lampene, da..

Husker du jeg skrev om noen tøffe lamper til utebruk som jeg så på hagemessa? Det viser seg at importøren holder til rett i nærheten av meg. Så nå har jeg fått anledning til å ta bilder av diverse lamper hjemme i min egen hage. Siden jeg synes disse lampene var råkule, så ville jeg gjerne det. Hvis du hater at folk reklamerer for ting i bloggene sine, så får du heller la være å lese videre. Men leverandøren heter altså Grønt Lys.



Jeg måtte jo vente til litt utpå kvelden før det var noe vits å ta bilder, og som du ser så kan jeg godt fikle litt mer med knapper og hjul på kameraet før bildene blir bra og yter lampene full rettferdighet. Fargene er kraftigere enn det framgår av disse bildene.


Det er oppladbare LED-lamper inne i de store "skjermene". Flere av modellene kan stilles slik at de skifter farge kontinuerlig, eller de kan stå på samme farge (eller hvitt) hele tiden hvis du vil det.



Trofaste blogglesere vet jo at jeg er litt opptatt av belysning, og jeg er sikker på at disse lampene vil kunne heve ethvert hageselskap. Og, alle andre har ikke maken. De er vanntette og kan flyte i vann, hvis du vil. Passe på å fortøye dem da, hvis du har tenkt å bruke dem på åpent vann... Jeg synes i alle fall de er skikkelig kule.


Tidligere har jeg uttalt meg skråsikkert om hvor viktig det er at selve lyskilden synes, og at det er det som blir belyst som er attraksjonen, og ikke lampa. Der må jeg tillate meg å moderere meg litt, for i dette tilfellet er det jo nettopp selve lampa som er attraksjonen eller blikkfanget.
 
En god tirsdag ønskes alle blogglesere!

3 kommentarer:

  1. Hei Bjarne.Den belysningen var jo tøff. Jeg likte de lysende runde og firkantede sylinderlampene. De vil nok være kjempeflotte i et uterom med moderne stil :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant? Bildene mine er dessverre ikke så gode. Jeg satser på å få tatt noen fler en av dagene.

      Slett