Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

fredag 31. mai 2013

Elevene på besøk i hagen


Mange lesere av denne bloggen vet at jeg jobber som lærer, på Horten videregående skole. I år har jeg (og Klaus) vært kontaktlærer for en tredjeklasse, en ordentlig hyggelig gjeng med ungdommer. Flinke er de også. Siden jeg har hage, så inviterte jeg klassen til en liten avslutning, sånn rett før muntlig eksamen tar til. Nå viste det seg at 12 elever fra klassen kom opp i nynorsk akkurat i dag, uten at det la noen demper på humøret til de som kom. Jeg har laget en liten "video" med bilder av dem.

video

Og til dere som ikke kjenner dem: Dette er den oppvoksende slekt, det er disse som må takle alle de utfordringene vi (generasjonene 50+) har skapt for dem. Med eldrebølge, miljøutfordringer og you name it. Når jeg ser dem nå (etter at russefeiringa er overstått) så er jeg overbevist om at de kommer til å takle disse utfordringene på beste måte.

Og hvis noen av ungdommenes foreldre skulle ha forvillet seg inn på denne bloggen: Dere har all grunn til å være stolte over barna deres!

Ha en god sommer, alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Har du som lærer i videregående vurdert om det er OK å distribuerer identifiserbare portrettfoto av unge elever på nett?

    Hilsen lektorutdannet mor

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei anonyme lektorutdannede mor. Ja, det har jeg vurdert.
      Ha en fin helg!

      Slett