Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

onsdag 22. mai 2013

Vanningssystemet i drivhuset

Vanningssystemet i drivhuset er i gang. Fruen (for dette er hennes område, det er hun som er den med de grønneste fingrene i familien) har møysommelig montert alle slangebiter og vanningskjegler i pottene eller bøttene med agurk, tomat, chili og paprika. Vi har et helt genialt vanningssystem:




Sånn ser esken ut. Det er en grunnpakke med reduksjonsventil, nødvendige slanger og 12 vanningskjegler (tror jeg). Man kan kjøpe flere kjegler hvis eller når man har behov. Vi har 38 stykker nå, men jeg tror fruen har bestillt enda noen. Så lenge det dreier seg om bøtter eller potter i et hobbydrivhus, så tror jeg dette systemet kan takle flere titalls planter.


Her kommer en liten video hvor jeg snakker om og viser fram systemet. Jeg gjør et forsøk på å forklare hvordan det virker også. Du får ha meg tilgitt om jeg ikke forklarer det så du forstår.

Men først en liten bloggteknisk kommentar: Det er ett eller annet i forbindelsen mellom bloggen og Youtube som gjør at jeg ikke får opp en filmrute her direkte i bloggen. Noen som vet hvorfor? Uansett, du kan bare trykke her, så kommer du direkte til Youtube, og kan nyte min fantastiske videokunst i hjemmets lune ro på din egen lille datamaskin.


Jeg ønsker deg med dette en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar