Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

lørdag 4. mai 2013

Video på YouTube

Du har kanskje registrert at jeg planlegger å arrangere en lenksamling med hagebloggvideoer her på Bjarnes Hageblogg? Opplegget heter Video på onsdag, og begynner i neste uke.


Hvis du lurer på hvordan du skal gjøre det med video på bloggen din, så kan jeg fortelle deg hvordan jeg gjør det. Det fungerer enkelt og greit.

Jeg har opprettet en konto på YouTube. Det er enkelt, ikke vanskeligere enn å opprette blogkonto. Så tar du opp video med telefonen din, eller med kameraet hvis det har videomulighet. Denne videoen havner i Mine bilder eller Mine videoer på PCen. Derfra laster du dem opp til YouTube. Denne opplastingen tar litt tid, men det går normalt uten problemer. Jeg har prøvd å laste opp video rett fra PCen til bloggen, det var mye mer problematisk. Så, derfor går jeg via YouTube. Når du skal legge til videoen i blogginnlegget ditt, velger du legge til fra Mine YouTubevideoer. Da linker du rett til YouTube, og det hele er lett som en plett.

Det at videoen ligger på Youtube er jo en fordel på flere måter også. Blant annet så vil lesere (seere) du får via bloggen lett kunne se eventuelle andre videoer som du har publisert. Og de har også adgang til all den funksjonalitet som YouTube tilbyr.

Første runde av Video på onsdag kommer på Bjarnes Hageblogg på tirsdag ettermiddag, temaet første uka er Vår.

Du blir vel med?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar