Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

tirsdag 18. juni 2013

Den første "grøden" er i hus

Vi har laget saft av rabarbra (og noen frosne jordbær fra i fjor). Eller, det er fruen som har laget saft. Jeg gjorde ingen ting, jeg tok ikke bilde av det engang. Men safta ble god, den! Og så har fruen lagt ut oppskriften på sin egen hageblogg. Gå inn der og ta en titt!

Så jeg tok en tur ut for å se hva som ellers er på gang i hagen. Da tok jeg bilde av disse kirsebærkartene:


Kirsebærtreet ser ut som det kommer til å gi en svært god høst i år, selv om de bærene som er røde på dette bildet kommer til å falle av. Hvordan er det med det, folkens? Er dette (de små røde) bær som ikke er befruktet?

Jeg er ikke like optimistisk når det gjelder det nye plommetreet (Opal). Det hadde bra med blomster i våres, men jeg kan bare telle fire plommekart. Ja ja, da får vi satse på slang som metode for å skaffe plommer til årets plommegin også. Her ser du avbildet et av de totalt fire plommebarna:


Jordbærene er også på god vei, selv om de også er sene. Vi har redusert litt på jordbærarealet i år, i forbindelse med utvidelsen av kjøkkenhagen. Men noe er det tilbake, vi satser på at den beste perioden blir om fjorten dagers tid. Sånn ser et jordbærkart ut:


Til slutt må jeg bare vise deg et bilde av en klematis, for nå er den ordentlig fin:


Ha en fin dag, alle sammen!

1 kommentar:

  1. Koslig å være bonde og se at det spirer og gror. Rabarbra er en fin og kjær grønnsak. Vi dyrker den på hytta.

    SvarSlett