Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

torsdag 20. juni 2013

Er det lov å flytte på en tidsfrist?

Jeg har tidligere skrytt av at vi har gitt oss selv en tidsfrist for når årets prosjekter skal være ferdig. Deadline er på st. Hans. Men så er det sånn at vi reiser bort litt, og da mister jeg et par dager. Derfor har jeg søkt (meg selv) om å få et par ekstra dager til kompostprosjektet. Den søknaden er innvilget (det var lett). Jeg kan derfor ikke vise deg, min tålmodige leser, ferdige kompostbinger. Men, det er da framgang. Se bare her:


Jeg er godt i gang med å mure opp veggfeltene av gamle teglsteiner. Og nei, du får ikke se nærbilde. For da blir det åpenbart hvor elendig jeg er til å mure. Tre felter ferdig, to gjenstår. Jeg har tenkt å bruke sånn gelenderplanke som en avsluttning på toppen, en sånn som man bruker på terrasserekkverk.

Men ingen bloggpost uten blomster, vel? Her kommer et bilde fra blomsterenga hvor prestekragene står riktig fine.


Og her er dagens knopp, det er en lekker peon som vi går og venter på. Den er som du kan se rett rundt hjørnet.

 
Med det ønsker jeg deg en god dag!

6 kommentarer:

  1. Tidsfrister er lov å flytte på, for det er jeg en mester i :-)
    Deadline er heldigvis noe en bestemmer selv. Jeg synes det ser veldig flott ut selv på lang avstand. Ha en god dag du også.

    SvarSlett
  2. He he... godt med støtte fra leserne!

    SvarSlett
  3. Hva skal du ellers gjøre i sommerferien uten prosjekter ??? Legge planer for neste vårs hageprosjekt? Vi har altfor mange hageprosjekter på gang til å operere med tidsfrister for vår del, men så lar vi oss heller ikke stresse. Hagen er vårt overskuddsprosjekt så det vi ikke rekker, det rekker vi ikke. Det er så mange andre områder i livet hvor alt henger på deadlines og milestones. Så søknaden om forlengelse støttes herved :)

    SvarSlett
  4. For meg skal hagearbeid være kos!!! Hvis jeg skal stresse med tidsfrister og deadlines, tror jeg nok at jeg måtte droppet hele hageprosjektet og la det vokse fritt. For meg er hagen et sted der jeg skal kunne få ro og nyte...fylle på enegi...! Jeg elsker å gå rundt og se på blomstene i hagen - særlig før barna står opp, eller etterat de er lagt:) Jeg må bare være flink til å tenke at "ugress er også liv" ;) Men - det er jo selvsagt godt med litt prosjekter, altså, og det er jo det som gjør det så godt å gå i hagen:)

    Men - deadlines - det får avisfolka ta seg av, tenker nå jeg ;)

    SvarSlett
  5. Dette ser spennende ut. Skal bli kjekt å se det ferdige resultatet, uansett når du måtte ønske å gjøre det ferdig:-)

    SvarSlett