Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

søndag 2. juni 2013

Et par prosjekter

Neste prosjekt i hagen blir å få bygget to kompostbinger. Jeg har begynt å grave ut til sokkel. Jeg har nemlig tenkt å støpe en sokkel. Men saken er at området der bingene skal stå ikke er rett, det skrår ganske mye (synes nok ikke på bildene). Da må jeg tenke fælt på hvordan jeg skal få det til. Hvis jeg må tenke, så tar det veldig lang tid.


Det ser litt puslete ut på bildet, men hver binge blir på ca en kubikkmeter, så jeg satser på at det holder. -Hvorfor bygger du ikke større, eller tre binger? Hører jeg deg spørre. Nei, for da vil bingene forstyrre denne siktlinja her:

 
Her har jeg planer som fremdeles er inne i hodet mitt. Planene involverer både rosebuer og kanskje en statue. Den som lever får se.

God søndag!

4 kommentarer:

  1. Hei Bjarne. Så spennende prosjekter dere har iverksatt! :-) Å støpe slike kompostbinger høres jo ut som en kjempegod idé!
    Det skal bli spennende å følge med på fortsettelsen!
    Ha en fortsatt riktig fin kveld.
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Stein. Jeg har tenkt å lage "hjørnene" i bingene med elementstein, og mure opp veggene av teglstein. Med mellomrom mellom steinene, sånn at det blir lufting i stussfugene.

      Og i enden av grusgangen har jeg tenkt å la meg inspirere av deg og dra til med en skulptur av noe slag..

      En fortsatt fin søndags kveld til deg også.

      Slett
    2. Hei
      Jeg bare tenkte at du får vel ikke like mange mark og greier oppi bingen dersom du støper grunnen?
      Anne

      Slett
    3. Hei Anne, det blir ikke støpt "gulv", vettu. Det er helt riktig som du påpeker at det ville hindre mark og andre mikroorganismer som er bra for komposteringen. Så det blir bare støpt fundament for veggene, slik som du kan se det er gravd på bildet.

      Slett