Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

fredag 21. juni 2013

Hva skal vi finne på i Danmark?

Fruen og jeg har forhalt til Jylland. På denne tiden er dette virkelig nyperosenes land, se bare her:


Sånn ser det ut hele veien rundt sommerhuset. Og siden vi ikke er i egen hage (i noen dager), så får vi prøve å finne på noe annet (men hagerelatert) til bloggen. Har du forslag til steder vi burde besøke (på Nord-Jylland), så hører vi gjerne fra deg.

Ha en fin dag!

6 kommentarer:

  1. Heldige du. Nord Jylland er vakkert. Med et raskt Googlesøk fikk jeg opp Den japanske hage utenfor Århus, men det virket også som denne flotte hagen ikke eksisterer lenger (konkurs). Da jeg var i Nord Jylland for to år siden besøkte vi følgende idylliske steder (ikke direkte hager): Byen Lønstrup med spennende kunsthåndverkssalg og en herlig restaurant med utsikt over havet; Skagen med kulturhistoriske Brøndums kafe (inne i en hage) samt Kokkedals slot - omgitt av en vakker park... Lykke til - og nyt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, Anne Kari. Vi tar en tur til Anne Justs hage en av dagene (vi var der i høst også). Og sommerhuset, det er i Lønstrup. Så der traff du midt i blinken!

      Slett
  2. What a lovely rose. thank you for sharing it. Places to visit in North Jutland. I remember a Rhododendron park, the link is here: http://www.tripadvisor.in/Attraction_Review-g1222128-d3583301-Reviews-Rhododendronparken-Bronderslev_Broenderslev_Municipality_North_Jutland_Jutland.html
    and a lovely garden (Anne Just's garden) here to visit http://gardens-to-see.blogspot.co.uk/2013/02/welcome-to-gardens-to-love.html
    Anne Just's site is: http://annejust.dk/ with a list of events for 2013(there is a viewing on 22nd and the 30th June).

    Good Luck :D

    I hope that helps

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Mark. Anne Justs garden is definetely worth a visit. We will visit next week. We have been there before, on the last open day last year. We expect to see a big difference from autumn to summer!

      Slett
  3. Dere har en kjempeflott hage! Er en veldig kjekk blogg å lese for en hagenybegynner som meg :-)!
    Jeg har ikke vært så mye i Danmark, men Ribe er en by som er verdt å besøke...men er jo et stykke unna Nord-Jylland da. Jeg, mannen min og vår lille hund Max reiser til Danmark neste uke sammen med svigerforeldrene mine. Jeg gleder meg.
    Dere får ha en riktig så fin ferie i Danmark!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelige kommentarer, Jeanette!

      Slett