Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

mandag 10. juni 2013

Komposten... igjen

Jeg har en liten utfordring, eller et spørsmål til deg. Men først; jeg håper du kan leve med at jeg oppdaterer deg ofte på framdriften i kompostbingeprosjektet. Det har vært helg, og helger i juni er blant de travleste i året. Her hos oss er det to arrangementer som foregår denne helgen, nemlig Åsgårdstrandsdagene og Færder'n Aftersail (i Horten). Fruen og jeg har stått og solgt burgere på dugnad for musikkorpset. I natt. Selv om det har vært travelt, så ble det tid til litt støping.


Før jeg viser deg bilde av kompostbingene (underveis, fremdeles underveis) så må du se på disse gressløkblomstene, for de er så fine.

Og her kommer bilde av hjørnestolpene til komposten som nå er ferdig støpt. Jeg er egentlig ganske fornøyd selv, selv om en murer nok ikke ville karakterisert stolpene som helt rette.


Sidene og bakfeltene skal altså mures opp med teglstein, slike som du kan se til høyre i bildet. Her har jeg en liten utfordring som jeg håpet du kunne hjelpe meg med. Jeg må nemlig dele svært mange av teglsteinene. Og så lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre det. Skal jeg "kakke" dem i to, eller skal jeg dele dem med en vinkelsliper? Tips mottas med takk!

Ha en god uke!

6 kommentarer:

  1. Du som er en kompostekspert vet sikkert hvordan det er best å bruke 5 kg elgbæsj ....Tomater, roser eller kanskje det er supert for rhododendron... Hørt om det før? Hilsen Tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei Tone, det har jeg ikke hørt om. Og ikke er jeg noen ekspert, heller! Men spør en av hagegruppene på facebook, der er det mange som har greie på mye rart. https://www.facebook.com/#!/groups/hageglade/

      Slett
  2. Bjarne, du regne med at kommentarer er sidestilt med å legge igjen en elglort på bloggen din... For øvrig Bente P. sitt forslag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Moroklumpen... Kos deg med elgebæsjen, da... Du kan jo tørke den, lakke den og bruke den til øredobber.

      Slett
  3. Skal ærlig innrømme at jeg aldri noen sinne har delt en murstein, men synes vinkelsliper høres tryggest ut.

    Fint blir det i hvert fall. Og jeg er også fan av gressløkblomstene. Har en liten bukett stående på kjøkkenet nå. :D

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Elisabeth, men etter å ha prøvd meg fram litt så har jeg funnet ut at det går greit å dele dem med hammer og meisel (eller murhammer).

      Slett