Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

torsdag 13. juni 2013

Noen blomster

Vi koster på oss noen blomsterbilder, hva? Først ute er fruens takløkkomposisjon. De står i en halv eiketønne rett ved drivhuset. Der står de i grunn og later som ingenting, og krever veldig lite stell.

 
Og her kommer blomstene av prydtobakk, de er ordentlig fine. Og de lukter godt, men kanskje ikke fullt så intenst som vi hadde ventet utfra teksten på frøposen.
 

Jeg nevnte forrige dagen at jeg venter på storirisen, og nå kommer den. Selv om det regner og er litt kjøligere enn det har vært de siste dagene.


Ha en fin ettermiddag i hagen!

4 kommentarer:

  1. Så det er det de heter, Storiris. Har dem i hagen her også Trodde navnet var Sverdlilje, men der tok jeg feil. Blomternavn er ikke min sterke side.
    Ang hagebesøk, hadde vært moro en gang å kikket innom hagen deres. For inspirasjon.

    SvarSlett
    Svar
    1. Plantenavn er ikke min sterke side heller, men jeg mener ette er storiris. Sverdlilje har vel kraftigere blader? Du/dere er hjertelig velkommën på besøk i hagen.

      Slett
  2. Nydelige blomsterbilder. Her er to av mine favoritter, nemlig takløk og iris. Interessant at det er storiris - jeg trodde det var hageiris, men de er kanskje mer lys blå?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hvem vet. Vi har alltid kallt den for storiris, men vi kan jo ta feil.

      Slett