Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

mandag 3. juni 2013

Slutten på trær og busker som blomstrer

Den perioden som trær og busker blomstrer er ganske kort, men jeg synes den er en veldig viktig del av våren. Nå er det nesten bare disse to igjen som blomstrer rundt her hos oss:

 
Syrin er jo favoritten, det er ingenting som slår lukten av syrin. Også er det denne:

 
Det er rogn. Den kommer jo med flotte røde bær på høsten. De går det jo an å bruke i husholdningen, men jeg tror ikke det er så mange kiloene som faktisk blir brukt. Men så er jo fuglene glad i rognebær, da.

Ha en fin uke!

2 kommentarer:

  1. Å jeg er så enig med deg. Syrin er favoritten - og til min store glede oppdaget jeg noen gamle syrinbusker i hagen. Rogn har jeg også. Den er jo vakker til høsten også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er så fine! Og de vokser villt her i Åsgårdstrand. Så vi har ikke kjøpt dem, bare flyttet litt rundt på dem (for 20 år siden). Jeg vet ikke im de er skikkelig ville, kanskje de bare har forvillet seg fra hagene. De er i alle fall over alt.

      Slett