Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

torsdag 25. juli 2013

Du orker en liten underveisrapport, vel?

Fra de små ekstraprosjektene, altså? Jeg har jo som den ivrige leseren av bloggen vet tildelt meg selv to små ekstra anleggsprosjekter, nemlig å fikse dette:
 
 
og dette:
 

Det øverste er et nyanlegg, det nederste dreier seg om å korrigere et ungdomsarbeid av hagebloggeren.

OK, det er med en viss stolthet jeg kan melde at arbeidet er godt i gang. Jeg tar begge prosjektene på en gang (lurt, ikke sant?). Første del av arbeidet er å mure fast granittkantsteinene ordentlig; det har jeg gjort idag. Det ser sånn ut:


og sånn:


Steinene står på en pute av sement, og det er også sement godt oppover på sidene, både innvendig og utvendig. Da skal det være noenlunde etter boka. Neste skritt er å legge brostein inni ramma, men det kommer jeg tilbake til.
 
Ha en fin dag, jeg tar en liten pause!

3 kommentarer:

  1. Jeg følger med på dine hagesysler og har fått mange gode tips når det gjelder drivhus! Vi er i gang med vår drivhusdrøm, der vi bygger fra bunn av og bruker gamle vinduer etc. Gleder meg til våren for da er vi forhåpentlivis ferdig:)
    En ting til med bloggen din; du skriver på en morsom og likefrem måte! ( der dukket norsklærer'n frem...)

    SvarSlett
  2. Tusen takk, jenter! I morgen blir begge småprosjektene ferdig, vent og se.

    SvarSlett