Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

mandag 22. juli 2013

Et par miniprosjekter kan man vel tillate seg?


Tittelen kunne bety at jeg nærmest verker etter å finne på noen flere småprosjekter i hagen. At arbeidslysten nesten ikke er til å tøyle! Det stemmer ikke. Saken er at jeg har et par små ting som har blitt stående ugjort på grunn av egen latskap og mangel på tiltak. Dermed trenger jeg å legge litt press på meg selv. Og det gjør jeg gjennom å skrive om det her på bloggen. Planen er da at dette skal få meg til å sette igang.

Det er disse små prosjektene jeg snakker om: Det ene er en liten tram utenfor kjellertrappa, den ser sånn ut:


Den er jeg ikke fornøyd med, den er ikke rett, og kantsteinene siger utover. Og de betonghellene kan gjøre bedre nytte for seg annet sted i hagen. Tanken er å rette det hele opp, feste kantsteinene bedre, og legge brostein i midten i stedet for betonghellene. Det andre prosjektet er dette her:


Det er fokuspunktet ved siden av kompostbingene. Det skulle vært gjort ferdig sammen med kompostbingene, men det ble det ikke. Her har jeg lignende planer som for trammen. Det skal bli en granittkant mot gangstien i forkant av bildet, en slags ramme med brostein inni. Rosebua skal festes i bakken ved siden av ramma, og det skal plantes klematis (de du kan skimte på bildet) på hver side av rosebua. Så skal den store krukka stå der og være lekker.


Jeg avslutter med et par bilder av stokkrosa vår, som nå blomstrer for fullt. Her er et til, nå må jeg ut og jobbe. Nei, nå glemte jeg nesten det viktigste! Vi må ha en tidsfrist på dette her. Jeg tror vi setter fristen til søndag 18. august. Da er det 1000 Åpne Hager. Da kan alle komme for å se om jeg har klart det innen fristen (hvis jeg ikke har avslørt det på bloggen tidligere).


Ja, skal vi begynne da?

2 kommentarer:

  1. Wow. Rosebueprosjektet med brostein innenfor granitten blir lekkert. Ellers tror jeg det er mange som kjenner seg igjen. Småprosjekter blir gjerne stående. Noen blir rett og slett aldri gjort. Men det hjelper kanskje å blogge om det?
    Nyt sommer'n og dyrk i hvert fall ikke den dårlige samvittigheten. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi satser på at det hjelper å legge litt press på seg selv. Jeg har kommet godt igang, synes jeg. Granittkanten er murt fast, og det er snart klart for å begynne med brolegningen.

      Kos deg i sommeren du også!

      Slett