Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

onsdag 31. juli 2013

Har vi Vestfolds fineste hage?

Nei, det har vi helt sikkert ikke. Men lokalavisene i Vestfold har utlyst en konkurranse om hvem som har Vestfolds fineste hage. Og vi har meldt oss på! I denne bloggposten kan du se bilder som vi tok i forbindelse med påmeldingen, pluss noen andre. Bildene er tatt 7. juli.


Nå kan du si at det er tullete å konkurrere i hage, siden hage dreier seg om smak og behag og estetikk. Det er jeg delvis enig med deg i. Men allikevel, vi har meldt oss på. Det er på grunn av at vi synes det er artig å dele hagehobbyen med andre folk. Det er det samme vi gjør gjennom hagebloggene våre, egentlig. Og så er vi jo med på å gi uttrykket "agurknytt" et nytt innhold.


Og når vi velger å publisere beretninger fra vårt hageliv på det store internettet heller enn bare å lagre bilder på vår egen datamaskin, så tyder jo det på at det er et lite konkurransemoment der. Det er jo artig med oppmerksomhet i form av besøk på bloggen eller "likes" på fjesboka, ikke sant?


Nu vel, det er altså utlyst en konkurranse. Og jeg vil oppfordre dere andre hagebloggere fra Vestfold om å melde dere på dere også (selv om det garantert minsker våre egne vinnersjanser, he he). Oppfordringen sendes herved til Anne Kari, Maria og Vigdis (for å nevne tre som jeg kom på i farten). Dere andre; trykk på navnene deres, og se tre flotte blogger om tre frodige hager drevet av tre freske damer (der synes jeg at jeg fikk litt dreis på bokstavrimene).


Og det er jo det med vinnersjanser som er litt besnærende med denne konkurransen. For vinneren kåres ikke blant alle fine hager i Vestfold. Vinneren kåres blant de som har meldt seg på.


Uansett så vil en deltagelse i denne konkurransen være med på å skape litt blest om hagehobbyen. Du er kanskje påmeldt på Hageselskapets 1000 Åpne hager allerede? Det kan anbefales, det er ordentlig trivelig. Men det er en annen historie, nå er det konkurranse.

Så folkens, meld dere på!

Hvordan melder jeg meg på? -hører jeg du spør. Du sender en epost til lokalavisa di (i Vestfold, da) og legger ved noen bilder. Værre er det ikke, påmeldingsfristen er 7. august.

9 kommentarer:

  1. Veldig hyggelig at dere både har meldt dere på - og oppfordrer andre til å gjøre det samme! Jeg tror blogger, konkurranser og oppmerksomhet om hage gjennom presse og TV stort sett er en positiv ting, for jeg vet at det er mange flere som vil få muligheten til å oppdage gleden ved haging gjennom inspirasjon og ideer. Og vi vil jo gjerne ha så mange fine hager som mulig i dette landet- Ikke sant!? :-D
    Lykke til med konkurransen Bjarne. Dere er noen verdige kandidater! :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Stein. Det er jo en fin balansegang mellom det å stille opp når pressen spør og det å hore etter presseoppslag. Jeg liker å være i avisa..

      Slett
  2. Jeg har telt litt på kneppene, men foreløpig har jeg feiget ut ;) Er så mye halvferdig og ugjort at jeg føler vel ikke at hagen har noe i en slik konkurranse å gjøre pr. i dag. En annen gang kanskje.

    SvarSlett
    Svar
    1. Der tror jeg du tar feil, Trine. Hvis jeg skal vurdere ut fra bildene i bloggen din, så har du helt klart noe i en sånn konkurranse å gjøre. Jeg synes det er spesiellt artig å se hager hvor det stadig skjer noe nytt, hvor ikke alt er ferdig.

      Slett
  3. Lykke til i konkurransen . Dere har en flott hage og enormt mye hageglede som dere deler raust - herlig ! Jeg har tenkt på 1000-åpne hager, men det må bli til neste år. Det er fortsatt for mye byggeaktivitet i/rundt huset til at jeg er komfortabel med å invitere til hagebesøk for fremmende, men de jeg 'kjenner' i bloggeverdenen må gjerne komme :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Ja, 1000 Åpne Hager er et supert tiltak: Det må du være med på, ikke bry deg om at ikke alt er perfekt.

      Og vi hagebloggere burde besøke hverandre mer! Hvor i landet holder du til, da?

      Slett
  4. Lykke til!Jeg har hørt og sett om konkurransen. Du har store muligheter!

    SvarSlett
  5. Lykke til i konkurransen Bjarne. Jeg heier på dere.

    SvarSlett
  6. Lykke til i konkurransen! :-)Du er en god kandidat!
    Helene

    SvarSlett