Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

tirsdag 30. juli 2013

Småprosjektene er ferdig!

Jeg ble ferdig med de to småprosjektene mine, gitt. Begge to. Så jeg sitter egentlig her og er litt fornøyd med meg selv. Jeg blir nok aldri noen dreven legger av brostein, men jeg synes ikke det ble så galt allikevel. Her ser du føst trammen ved kjellernedgangen, hvordan det så ut når jeg hadde lagt ut brosteinene og kompassrosa i midten:


Og her er det ferdig, med subbus i fugene. Steinene er forresten også satt i subbus, grus i størrelse 0-4mm. Det er bedre med grus enn med sand, for sand tiltrekker seg maur i langt større grad enn grus.


Og her er det andre lille prosjektet; det er fokuspunktet i enden av gangstien gjennom kjøkkenhagen. Til neste år vil vi plante litt anderledes, for i år ligger plantene utover stien fra begge sider. Da blir jo mye av effekten borte. Vi tenker på å flytte de store bærbuskene til venstre lenger inn mot naboens høyt elskede thujahekk. Og så blir det vel ikke så mye poteter (til høyre) neste år. De er jo mest for å forbedre jorda siden dette stykket er konvertert til kjøkkenhage i år. Åpnere til neste år, altså. Sånn ser det ut nå:


Og her er et bilde litt nærmere. Jeg sleit litt med å feste rosebua, selv om det kanskje ikke synes på bildet så er det store høydeforskjeller der den står. Selve rosebua er ganske lealaus, også. Også er det en enkel ramme på to sider av granittkantstein. Og brolegning, da. Sånn ser det ut:


Ha en fin dag i hagen!

6 kommentarer:

  1. det ble bra :) blir spennende å se stien til neste år da :)

    SvarSlett
  2. Flott resultat og sikkert deilig å ha avsluttet et par hageprosjekter :)

    SvarSlett
  3. Hei Bjarne. To meget vellykkede prosjekter du har gjort ferdig der! :-D
    Gratulerer

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hyggelige kommentarer, folkens! Kommentarene deres inspirerer til videre virke i hagen.

    SvarSlett
  5. Så flink du er! Det ble kjempefint, både ved kjellernedgangen og ved rosebuen. Fine blikkfang (og underlag for andre blikkfang)
    Gratulerer med ved utførte prosjekter:)

    SvarSlett