Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

torsdag 15. august 2013

Tre blå

OK, den ene er kanskje mer lilla. Men den heter noe med blå, for det er denne rosa; som heter Rhapsody in Blue.


Og se på denne blomsten, det er prydtobakk. Den var jeg først litt skeptisk til, for jeg synes den virket skjør og ikke holdt hva den lovet. Men den har blitt veldig fin, den blomstrer rikelig, og lukter veldig godt om kvelden. Jeg sover på terrassen, så det passer jo helt supert (den står på terrassen, da).


Greit, den er lilla den også. Men denne siste, den er blå. For det er storhjelm som vi har mye av i staudebedet.


Jeg ser at spesiellt storhjelmen er populær blant humlene. Den er tydeligvis ikke giftig for humler. Jeg prøvde å ta bilde av humlene, men de krabbet helt inn i blomsten, så det klarte jeg ikke.

Har du lyst til å ta en nærmere titt på disse tre pluss resten av hagen, så kommer du på 1000 Åpne Hager til oss på søndag den 18. august fra kl 12-17.

Sees vi, da?

1 kommentar:

  1. Flott med blått...og den lilla rosen er jo faktisk blå. Hjelm, praktfullt. Lykke til søndag. Jeg skal besøke en annen åpen hage; i Hedmark, ikke så langt fra hytta, gleder meg.

    SvarSlett