Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

tirsdag 3. september 2013

Bruker du rognebær til noe?

Jeg synes rogn er blant de fineste trærne. Og vi er så heldig at vi har en rogn på tomta (eller, den står helt i grensen mot ene naboen). I våres hadde jeg bilde av rogna i full blomst.


Og nå som bærene har kommet, ser den sånn ut:



De røde bærene er jo riktig fine. Men; bruker du dem til noe? Vi har vel laget noe rognebærgele for noen år siden, men det er vel det hele. Har du noen ideer til hva de kan brukes til?
 
Jeg ønsker deg ellers en super hagedag!

3 kommentarer:

  1. Hei Bjarne
    Vi har netop snakket om rognebær på hageforum på FB, og om dom kunne brukes til noget. I gamle dagar bruktes de som rosiner, under krigen, men dom skulle først et tag i fryseren, dersom frosten udvikler sødme, og dernæst tørres i ovn. Det kunde du forsøge dig med.
    Held og lykke med projektet.

    SvarSlett
  2. Hei Bjarne. Jeg er journalist i Hagetidend, og skulle gjerne kommet og laget reportasje om deg og hagen din. Kan du sende meg en epost på bjornhild@tastatore.no, så skal jeg gi litt mer info?
    Mvh. Bjørnhild Fjeld.

    SvarSlett