Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

fredag 6. september 2013

Høstblomster

Her om dagen skrev jeg om hvordan jeg ønsket meg flere blomster som blomstrer om høsten. Da hørtes det nesten ut som om sesongen var helt over hos oss. Det er ikke riktig. For i dag tok jeg en runde i hagen og fotograferte blomster. Og det er da fremdeles en god del som blomstrer. Se bare her:

Prydtobakk
Ringblomst
Dette er en variant av blomkarse
Oktoberbergknapp
Valmue

 
Til slutt; praktvindel og erteblomst. OK, alle disse er vel ikke typiske høstblomster, men jeg har i alle fall ingen grunn til å sutre over manglende blomstring. For det er enda flere; asters, astilbe, en og annen klematis og rose, og en hel masse pelargonier i potter. Pluss zinnia om et par andre som jeg har glemt navnet på. Så; sammen med de gode tipsene jeg fikk her om dagen, så blir det enda bedre til neste år.
 
Nå venter jeg bare på journalisten fra Hagetidende. Det blir spennende å se hva hun får ut av besøket hos oss.
 
God helg i hagen!

5 kommentarer:

  1. Hei Bjarne. Gleder meg til å lese og se bilder fra hagen din i Hagetidende som jeg abonnerer på. Vet du hvilket nr artikkelen blir trykt i? Klem

    SvarSlett
  2. Vilka vackra blommor! En njutning att titta på
    Kram Hélena

    SvarSlett
  3. Härligt med blommor som blommar denna tid!
    Ha en skön helg!

    SvarSlett
  4. Mye flott som blomstrer ennå, ja!
    Men jeg har likevel (som du?) ikke mange typiske høststauder. Skulle gjerne hatt flere.

    SvarSlett
  5. Takk for alle hyggelige kommentarer! Nå har jeg jo fått noen tips til hva slags blomster jeg skal velge for å sikre fin blomstring utover høsten, så til neste år blir det enda bedre.

    SvarSlett